Az írás magányos mesterség, de úgy nagyobb a móka, hogy ha többedmagunkal alakítjuk ki a sztorit. Ezért jó folytatásos történeteket írni, amikben láthatod, hogy az általad elindított események hová vezetnek. Én is belekóstoltam ebbe, és nagyon tetszik. Eszterrel, az első magyar virtuális sorozat a Köztársaság Romjainak ötletgazdájával és megalkotójával készítettem ezt az interjút

 

 

 

 

 

 

Mesélnél magadról? Hogy kezdődőtt a rajongásod a Star Wars iránt?

Minden a Baljós árnyakkal kezdődött...Megnéztem a filmet, aztán a régi trilógiát, elkezdtem olvasni a regényeket, aztán én is írásra vetemedtem.
 
És miknek az írására vetemedtél?
 
Csak egyszerű SW-s sztorikat írtam. Vagyis először csak pár oldal volt, aztán kibővítettem regénynek, utána meg trilógiának. Aztán pedig novellákat írtam és persze szerepjátékot.
 
 
És a Köztársaság Romjai ötlete honnan jött?
 
Nézelődtem a külföldi oldalakon és rábukkantam egy német sorozatra, onnan pedig egy egész "online csatornára", ahol mindenféle sorozatokat írtak. Nem csak SW volt, volt Supernatural, CSI, Charmed, teljesen saját ötletek, szóval tényleg minden. És megtetszett az ötlet, változtattam rajta egy keveset és így lett A Köztársaság romjai. Szerencsére a szerepjátékos kollégák segítettek beindítani.
 
Mesélnél egy kicsit a szereplőkről? Hogy jöttek létre? Kik voltak a kedvenceid az első évadban?
 
Csak a saját szereplőimről tudok mesélni, mármint azokról, akiket én találtam ki - Ace, Schaan és Camin. Az én kedvencem egyébként Schaan volt az elején, mégis csak ő a Jedi. Úgy éreztem, hogy neki volt a legjobb a sztorija. Aztán persze más írók máshogy alakították a történetet (ami az egész sorozatnak a lényege és a legérdekesebb része szerintem), és nagyobb figyelem hárult Caminra. Az összes karakteremet szeretem (másokét is, de a sajátjaimat azért jobban), de az évad végére Camin lett az abszolút favorit, Schaan feláldozhatónak bizonyult - ez látszik is az utolsó epizódban. Kimerítettük a karakter lehetőségeit. 
A karakterek megalkotása nálam elég hamar megvan. Sőt, nálam mindig a karakter van meg előbb és utána a történet. Nekem kell egy név, meg pár adat a szereplőről és máris köré tudom keríteni a sztorit. Gyakran merítek ötleteket filmekből, sorozatokból, könyvekből. De néha megálmodok egyes jeleneteket.
 
Ha már az íróknál tartunk... Milyen volt a többiekkel együtt dolgozni? Melyik volt a kedvenc mások által kitalált karaktered?
 
Nagyon szeretek másokkal együtt dolgozni, olyankor biztosan tudom, hogy nem csak engem érdekel az a projekt, amin éppen munkálkodunk. Tudom, milyen vagyok, van sok rossz tulajdonságom, de mindegyiket igyekszem ilyenkor elnyomni, próbálom ösztönözni, lelkesíteni a többieket, mert nekem is csak akkor van kedvem ehhez az egészhez, amikor másokon is látom az érdeklődést. Fontosak a visszajelzések, amit az olvasóktól egyelőre nem kapunk meg, szóval minden reményem az írói gárdában van.:) 
 
Kedvenc karakter mástól?
 
Ugyan nem sokat szerepelt, de örültem, hogy feltűnt Schaan mestere. Nem mondanám kedvencnek, mert annyit azért nem szerepelt, de örültem neki. Aki huzamosabb ideig szerepelt, az talán Vin'rael, sok volt a karakterben, és ennek sajnos csak a töredékét használtuk ki. Jobb lett volna a vége felé kicsit epizodikusabbra venni a sztorit, hogy rá tudjunk koncentrálni minden egyes karakterre. De hát majd a második évadban.
 
Szóval lesz második évad? Hogy érted, hogy epizódikusabb?
 
Persze, hogy lesz. Nem olvastad az első évad utolsó részét? Folytatás után ordít!  
A második évadban is meglenne az egész évadon átívelő sztori, de egy-egy epizódnak konkrét tartalma lenne, ahogy például a TCW-ben is van egy történet. Teszem azt ellopják valakinek a valamijét és az epizód végére megkerül (persze ez csak egy egyszerű szemléltető példa). Lehet, hogy nem rakna hozzá minden rész a nagy átívelő szálhoz, de azért lenne az is, hogy fokozzuk az izgalmakat, ahogy részről részre kiderül valami új infó, ami az évadvégi katarzishoz vezet.
 
Új karakterek? Mennyit árulhatsz el róluk?
 
Nem vagyok híve annak, hogy telerakjuk rengeteg új karakterrel a sztorit. Nem azt mondom, hogy nem kellenek, mert kellenek, biztos lesznek is, sőt, jó lenne néhány olyan szereplő, akik egy évadon belül csak párszor bukkannak fel. De rendes szereplő, akinek akár minden részben jut szerep, egy már mindenképpen megvan, az a bizonyos rohamosztagos, aki segít Moe-nak. Egyelőre nem a karaktereken agyalunk, most az a fontos, hogy beindítsuk az eseményeket az évad elején, és szerintem a történet alapból generálni fogja az új szereplőket. 
 
Terveztek esetleg spin-off sztorit a Köztársaság Romjainak?
 
Nem. Inkább jó lenne valami teljesen új sztorit kitalálni, más kor, más szereplők. Persze A Köztársaság romjai is futna tovább.
 
Köszönöm az interjút. Boldog újévet kivánok, és sok sikert a sorozathoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://kennethwithaker.blog.hu/api/trackback/id/tr163590835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása